Helgen v.41- norrköping

jag kommer nästan inte ihåg vad jag gjort i helgen, tiden har både gått fort men ändå långsamt....
 i fredags var jag på centralbadet och samm i 35 min och tog mitt välförtjänta bubbel bad i 10-15 min. därefter gick jag upp i omklädningsrummet och bastade i kanske 20 min och stod och sjöng i duschen. ( fult kan jag lova! haha) emme ville nämligen att vi skulle sjunga "lusselelle" i kano. och det var år och dar sedan jag sjöng den, så jag hade svårt för att komma ihåg texten när jag stod där med vatten över huvudet:P men skoj var det allt, och det roligaste med det var nog att driva emme till vansinne XD hon blev ju helt trött på mig tillslut =)
 på kvällen blev det idol i ett kök med några vänner, sen var det sov dags för mig...


 Lördag... hmm... jo jag målade fransk manikyr på mina naglar(det har visst redan börjat gått bort, suck*...)   Efter det tog jag med mig en väska packad med ett skissblock, pennor, kamera, en mp3 med kent musik, fika i form av en bulle, en flaska vatten och en morot =)- med denna packning gick jag iväg mot motala stöm för att sätta mig och fundera och skissa i en vacker miljö, full av liv och rörelse en vacker kall höst dag. det var ont om soliga platser på den sidan jag ville sitta, så tillslut satte jag mig på närmsta bänk med lite sol och packade upp mina pennor och mitt skissblock och satte musiken i ena örat, och trivdes i kylan...

                          

         Jag är skuggan, vattnet är strömmen och träden och buskarna är växterna runt strömmen;)



när jag kommit hem tog jag på mig dubbla klädesplagg för att få upp kroppsvärmen till en normal nivå igen, jag pluggade då lite och spelade gitarr, (vilket var mkt roligare än att plugga).. på kvällen åt jag kladdkaka och glass  medans jag såg jag på filmen "män som hatar kvinnor" med några vänner - där satt jag i en säng och svor, och bad till både jävulen och gud om att våldtäcksmannen skulle DÖ.. :p jag tänkte sedan på vad jag egentligen hade sagt, det var inga vackra ord som råkade hoppa ur munnen på mig:P haha... sedan kom det "hejar ramsor" ur munnen på mig när lizbeth gav igen på gubbj'vlen. YEY HEJA LIZBETH! =)  haha... när filmen var slut lånade jag en barnfilm- "anastasia" den såg jag på i mitt rum och somnade sedan när den var slut =)



söndag.. pluggade, åt frukost, pluggade tsm med emme ( vi förhörde varandra), sedan såg vi på "sex and the city" filmen. och efter det åt jag lite, sedan gick vi på promenad till resecentrum för att emme skulle ta ut biljetter. när vi sedan kommit hem tog jag ett långt skumbad med tända ljus och film " lilla sjöjungfrun" denna gång. (tyckte att det var passande eftersom jag själv var i vatten och aldrig sett den filmen) :P


skumbad;)



skumbad, film och ljus!

 när filmen sedan var slut gick jag upp ur badet och klädde på mig och sitter nu här vid datorn..
 nu var denna helg också över. denna vecka gick ruskit fort, vilket jag kände att den skulle göra redan i måndags. (både positivt och negativt)

 nu ska jag äta sista kladdkakebiten som blev över, som finns i köket och se på filmen som är baserad på HAGA MANNEN som går på tv nu.. hejs!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0