Helgen v. 42

hmm.. vad gjorde jag mer än att stressa?.... jo just det jag hann med ganska mkt, nämligen:
* Ridit
* Bakat
* Fest i gamleby- liten valstad fest
* Sett göken
* Fixat mina gamla jeans genom att förstöra dem med sandpapper
* Drömt mardrömmar om att killar har försökt att döda mig, bl.a att någon hotade mig med knivar runt halsen och att min förra pojkvän försökte skjuta mig så fort jag vände ryggen till när jag försökte springa ifrån honom 

 Ridningen var på lördagen i det fuktiga vädret. jag red på min underbara nordsvensk som inte blivit riden på jätte länge, men han var fortfarande väldigt snäll och gosig. sedan tog annika över och red honom hem, och jag satt på vagnen bakom min shettis och skickade sms med Emma- tjejen jag inte pratat med på ett år. (gammal klass kompis från högstadiet)

Bakningen var på både lördagen och söndagen. dock blev det inte så bra på lördagen eftersom jag stressade eftersom jag skulle iväg på fest sen på kvällen. men jag lyckades iallafall baka mina goda kanelbullar med vaniljkräm i ;) - super gotti =)
 

Mina bakverk: Morotskaka, kanelbullar med vaniljkräm och en GOD tårta.
Anledningen till att jag bakade så mkt var för att min far fyllde år igår och min mor fyller år idag! 



Festen i gamleby blev på lördags kvällen. efter en veckas ovetande om det skulle bli någon fest eller inte så bestämde jag mig på direkten att åka dit, när jag fick veta av Emma (när jag red) att det skulle bli fest;) Det var kul att testa på valsta-livet( eftersom det hade varit mitt liv, om jag inte hade valt att flytta till norrköping) så jag tycker att jag kan ta båda delarna;) alltså plugga i norrköping i veckorna och ta fest och gemenskaps livet i gamleby om helgerna;) tss.. Det var roligt att träffa dig Emma, och dina kompisar också såklart ;) så jag kommer gärna på julfesten och andra gånger, det är bara att höra av dig när det blir lite större fester ;) (skriver det här, eftersom jag vet att du har läst lite av min blogg) hihi..

 och nu till det otroligt roliga "såg göken skämtet" - eller om sanningen ska fram, DET VAR INTE ETT DUGG KUL, MEN EFTERSOM JAG ÄR SÅ LÄTTROAD OCH HAR TOKIG HUMÖR SÅ SKRATTAR JAG GIVETVIS SÅ ATT JAG GRÅTER! =) så det om något måste ju självklart stå med så jag har något att skratta åt när jag är på mindre bra humör... ;)
 Det var nämligen så här: vi har ett gökur hemma, ett som vi fått nu på senare dagar, så jag har aldrig sett göken hoppa ut ur boet när den gal. så denna helg hade jag bestämt mig för att se göken, men det tog ordagrant mig hela helgen att se denna fula gök göra sitt jobb.. :P så varje gång jag hörde att den gal, så sprang jag in med full fart till salen för att se den, men varje gång hann den sluta. för den lät bara en gång.. :O  och efter kanske 5 ggr av allt springande på en dag så bestämde jag mig för att stå och vänta i 3 min tills det skulle bli hel timme, men minuterna gick och klockan slog över hel, så jag tänkte - näe här har inte jag tid att stå, och om jag går här ifrån så kommer göken ut ur sitt bo bara för att jag går, men jag gick ändå och hinner precis komma ut ur dörrkarmen och göken hoppad ut så jag vänder och springer, men sorgligtvis hann jag inte! haha.. då var jag lite frustrerad :P men sedan dagen efter ( på söndagen) så försökte jag igen och sprang när han gal, då gal han flera ggr på raken och JAG HANN SE DEN! men den var ful och det var inte alls kul att se den, men bara därför att, tänkte jag att jag skulle springa ut och berätta den glada "nyheten" för min bror och pappa som, sett mig hela helgen att kämpa med att se göken... så jag ställer mig på varandan och skriker " jag har sett göken" " jag har sett göken", och därefter ser jag min bror hur han tänker - hon är ju helt sjuk i huvudet, vad är det för fel på henne, så jag börjar as garva och råkar klämma katten i dörren på vägen in och garvar ännu mer! haha XD när jag sedan kommit in igen, sitter jag och skrattar så mkt att jag gråter och annika säger bara, - ja det är ju kul att du kan glädjas för så lite, och det var nog dagens händelse och det där följde med mig hela dagen sen, för när jag sedan på kvällen satt på tåget och lyssnade på kent och tänkte på göken så satt jag och skrattade för mig själv ... haha. jag är bra på att skratta åt mina egna tokighter! =)  

nu ska jag käka och sen  ge mig iväg till dansen och sedan ikväll försöka plugga mig till sömn och det lär bli mkt stress och trötthet denna vecka för min del... -blä! i morgon blir det kolmården - APU-INFO ;)

 hejs


Kommentarer
Postat av: Carro

morotskaka in my heart 8)

2009-10-20 @ 10:16:01
URL: http://cnascarro.blogg.se/
Postat av: emmis

hehe de var kul att du kom;)trvligt att träffas ih´gen efter så lång tid;) måste göras om;D vi siktar på julfesten iaf ;) kram<3

2009-10-23 @ 21:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0