Återblick av höstlovets händelser

* filmkväll med emma, ellen, malin och carro hemma hos mig. -gjorde en super god "kiwiparfait"
*övningkörde till västevik och hem, för jag och mor åkte med mina två marsvin till veterinären. (jag fick iallafall en jätte bra övningkörningsupplevelse)
*umgåtts och fotat katterna lite.
* "Julpyssel i tomteverkstan hemma" - sista fixningen av den nyvävda mattan.
*Ridning på Hektor och pysen med Magda och Mats.
*åkt till stan och fått tillbaka pengar för min gamla mobil som jag hävde köpet på.
* åkt till stan och köpt en HDMI-sladd.
* filmkväll hos carro (skulle ha sett en skräckfilm i 3D, men funkade inte eftersom blueray programmet på datorn hade försvunnit. lite surt*)
* Åkte till v-vik med Mats och Magda- åt hamburgare och sedan simmade 500 m, därefter lek och bastu.
* Jobbat lite på mitt tropiska arbete
* läst lite "skolgrejer"
* Det roligaste av allt- VARIT PÅ ROOKIE MED MIN KUSIN-JOSSE, MICHAELA OCH MATILDA.
* Åkt tåg tillbaka till norrköping.


JULPYSSEL: Jag och min syster satt i köket med våra två mattor som vi vävt de senaste månaderna, och skulle göra dregad frans på dem så att de skulle bli klara att läggas på golvet. så vi satt där och klippte trådbitar, knöt fast dem, snurrade dem och knöt ihop. tillslut blev det en hel matta och det blev mkt fint :)  vi satt i mörkret med tända ljus och magda åt pepparkaka och drack te. - ja ett riktigt mysigt jul pyssel. det roligaste av allt var att vi var på så bra humör. - vi tog fram fotografier som nyss blivit framkallade på dem var det bilder på oss i familjen sen två års julaftonar tillbaka. vi såg helt flummiga ut. så det var riktigt skoj att se dem. haha!!... jag lyckades även få ett kort på Magda när hon ser helt flum/konstig ut.- mkt roligt! haha...


Här sitter hon och dregar frans på sin matta


                                                         

Här har hon fått till en rolig "flum-min" - HAHA


MYSIGT! (L)



super duper söta skorpan! =)

RIDNING: när jag kom fram till hästarna låg Hektor ner och inte ville ställa sig upp, jag fick typ panik- första tanken var - han har fått colik/kolik. usch för att ha en nordsvensk med colik! :O så jag började massera hans mage/buk och tillslut fick jag upp honom och det började släppa lite på trycket i magen- TUR. så när vi fått ner dom i stallet fixade vi dom och sedan red vi iväg. - jag red HEKTOR, Magda och Mats gick med pysen. När vi sedan bytte så klädde Mats på sig säkerhetsvästen- så han blev riktigt tjock- han såg jätte knubbig ut! -haha... och hjälmen tryckte han också på sig fast den var förliten.. sedan hoppade han upp på Hektor och jag slängde mig upp på pysen och skumpade iväg när de sprang

EN HÄLSNING FRÅN MATS -JAG ÄR INTE SÅ FET EGENTLIGEN...


 

ROOKIE: Detta var mkt annorlunda, mkt roligare än alla andra år jag varit på rookie. Jag dansade själv, dansade med josse michaela och matilda, dansade med min andra kusin -emilia, dansade med någon kille som fick någon puss eller så, dansade med petra och chanco. när jag inte dansade så gick jag omkring, drack vatten för att släcka törsten, tog kort framför fotografen som stod uppställd, pratade med emilia och hennes vänner, pratade och gav jocke en kram och även hans vän. pratade med och satt i "Byggarebobs" knä. såg bandet florence valentin, ja mer kan jag inte komma på just för tillfället. men roligt var det iallafall, (väntar nu på att jag ska fylla 18, vilket är om exakt 4 månader och 29 dagar- jag har koll! ;)  för då kan jag följa med in i puben när de som får gå in där, går in- då slipper jag vänta untanför) !

Florence valentin



Ja det blev allt en rolig kväll trots allt, mkt som jag inte gjort förut. något att tillägga- jag plattade håret innan jag skulle iväg till metro- det är första gången i mitt liv jag plattar håret! ;P


Detta var mitt höstlov 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0