länge sen??

ja det kan man allt säga!... jag har varit så trött och lat, så jag har inte orkat att trycka på en knapp för att starta upp min dator och sätta mig vid den.  har varit så trött för jag har varit sjuk, praktiserat på rovdjursdavdelningen på kolmården och kommit tillbaka till skolan. är fortfarande trött för jag har på något konstigt vis nästan vänt lite på dygnet... svårt att sova på kvällen, men väldigt trött vid runt 19-20 tiden. men jag är ju fortfarande igång då, men blir pigg sen när klockan blir sovdags...

idag på morgonen var det lucia i skolan, jag tyckte att det var mysigt, men alla andra bara klagade.. men det fick mig att förstå att jag har jullov om exakt en vecka!! något som faktiskt nästan gör mig lite ledsen, för det betyder att vi har gått halva gymnasietiden och snart är min tid som undom över.. --> vuxen :O

 jag har visst förändrats lite i mitt tycke. nu för tiden gillar jag blont hår, jag har själv slingat håret blont ett par gånger och vill göra det så snart som möjligt igen för jag vill ha det ännu ljusare. är trött på mörkbrunt hår nu... jag börjar även tycka att det är sorgligt att skolan snart är över :O i nian var jag liksom helt tvärtom. jag  hatade allt och alla och tog bara mitt betyg och gick ut genom skolans dörrar och sa inte hejdå till någon( något som jag kanske ångrar nu, men men, det kan jag ändå inte göra något åt nu)  men nu, nu börjar jag redan oroa mig om att gymnasietiden snart är över och vill inte alls splittras från klassen. för denna tid som är nu tycker jag verkligen om!  denna halva  av gymnasitiden har gått så oerhört snabbt och det kommer antagligen den anda halvan också göra. jag vill inte att gymnasietiden ska ta slut, jag vill inte splittras från alla människor som man lärt känna under tidens gång, jag vill inte ut och söka jobb, för jag kommer ändå inte få något jobb som djurskörtare i djurpark för det kommer inte finnas något sådant jobb ledigt när jag behöver det.. usch- sluta tänk människa! :P

igår sken jag som en sol, för då var jag överlycklig för jag hade nämligen fått tillbaka min dagbok som min lärare hade läst och betygsatt- jag fick MVG+ vilket gjorde mig himla glad, jag blev så glad att jag nästan nästan grät av lycka... men idag är jag mest depp, orsak är att jag är trött samt fick tillbaka provet som vi skrev innan höstlovet och betyget på det var jag verkligen inte nöjd med -> G+, nu ger jag nog upp det ämnet-- tropisk djuranläggning jag kommer ju ändå bara få vg i det ämnet...


nu har jag väl skrivit ur mig alla tankar, så nu ska jag gå och laga mat, för sen ska jag ta spårvagnen till stan och sen bussen ut till kolmården för jag ska sova där i natt för imorgon ska jag praktisera på rovdjur, för jag har några dagar att ta igen för att jag var sjuk första veckan..

så nu har jag iallafall visat att jag lever och inte gått under jorden helt och hållet fast att jag känner att det känns som jag har det :P haha!! 
 

tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0